czyli blog sporadyczny, zazwyczaj z lekkim po郵izgiem... o moich dzieciach, siatk闚ce i sprawach r騜nych...
wtorek, 24 kwietnia 2007
B璠帷 w ubieg造m tygodniu na szkoleniu, opr鏂z ciekawych rzeczy, kt鏎e zosta造 mi w g這wie, zosta這 te w豉sne zadowolenie z powodu (wg mnie) ciekawych zdj耩, kt鏎e zrobi貫m.
Bowiem sala szkoleniowa by豉 vis-a-vis wie篡 cerkwi 鈍. Olgi w υdzi, dzi瘯i czemu mog貫m zrobi jej fajne uj璚ie, powiedzia豚ym wr璚z nieskromnie, 瞠 unikalne - w internecie takich znale潭 nie mog. Wszystkie robione s z do逝, a mi uda這 si zrobi niemal瞠 z poziomu kopu造:


A zadowolony by豚ym jeszcze bardziej, gdybym przej皻y fotografowaniem zobaczy tego ptaszka na krzy簑 :) Zauwa篡貫m go dopiero ogl康aj帷 zdj璚ia na komputerze - a mog這by by uj璚ie jeszcze fajniejsze...
sobota, 21 kwietnia 2007
Wyjmowanie z kieszeni banknot闚 przy porywistym wietrze to b陰d.
No chyba, 瞠 nie szkoda Ci tej "dychy"...
鈔oda, 18 kwietnia 2007
U鄉ia貫m si ogl康aj帷 w ko鎍闚ce "Szk豉 Kontaktowego" ostatnie wideo macdaca na temat angielszczyzny naszych polityk闚. Szczeg鏊nie podoba造 mi si wstawki z mojego ulubionego, nie鄉iertelnego "Misia" - od tamtych czas闚 w "spolonizowanej angielszczy幡ie" niewiele si zmieni這 :)

No i rozbawi mnie jeszcze ko鎍owy komentarz Zimi雟kiego: "spoon of dzieg", :D
Lubi (dobre) reklamy.
Tak jak chocia瘺y t Saaba z niesamowicie intryguj帷o 酥iewaj帷 wokalistk (Frida 琀n) - taka reklama przyci庵a nie tylko wizualnie ale tak瞠 wci庵a akustycznie. Mniejsza o sam reklamowany produkt, bo daleko mi do jej targetu, ale pioseneczk mog zas逝chiwa si do woli (cho熲y jeszcze teraz).


Je郵i nie kojarzycie tej reklamy to zach璚am do poczytania o niej tutaj.
Notabene w豉郾ie dzi - przy okazji czytania wpisu eireny z kolejn wokalistk przyjemnie chrypi帷 piosenk do fajnej reklamy Fiata Bravo - odkry貫m linkowany blog mediafun.pl, wci庵aj帷y nie mniej ni "Release Me" Laury [Sweden].

I jak tu nie lubi reklam?
niedziela, 15 kwietnia 2007
Kiedy zwiedza si stoiska RTV nietrudno zauwa篡 aktualnych trend闚 w sprzeda篡 odbiornik闚 telewizyjnych: wszechobecne LCD i plazmy, w r騜nych rozmiarach i z cenami niemal瞠 z miesi帷a na miesi帷 lec帷ymi w d馧. To samo mo積a zobaczy/us造sze w reklamach sklep闚 z elektronik - nie ma ju takiej bez "eLCeDe" czy te "HaDe Redi" no i z cenami naprawd raz po raz mniejszymi...

A to wszystko dla klienta. Namawianie do nowych technologii dzia豉 na w御kie grono entuzjast闚, ale je郵i wsparte jest odpowiednimi cenami zaczyna 鈍i璚i triumfy w鈔鏚 masowego odbiorcy. Ta wojna mi璠zy producentami/sprzedawcami na nowoczesno嗆 i spadaj帷e ceny zatacza coraz szersze kr璕i. LCD czy plazmy trafiaj pod strzechy, klienci s zadowoleni, producenci nie mniej, sprzeda si nap璠za, buduj si瘽owe fabryki, jest 鈍ietnie...

Ale ta pi瘯na wizja ma te swoj drug, smutn stron.
Cie pada na tych, kt鏎zy zwi您ani s z tradycyjn - kineskopow - technologi telewizyjn. Opanowanie rynku przez LCD jest nieuchronne. One b璠 lansowane, one b璠 przyst瘼ne, one b璠 sprzedawane. Standardowe odbiorniki s w zaniku - teraz przeci皻ny klient naprawd woli kupi nowoczesny, z wi瘯szym ekranem, mniejszymi gabarytami i ta雟zy ju "elcedek" ni starodawny, ogromny telewizor. Albo od這篡 moment zakupu, a ceny spad do poziomu, na kt鏎ym b璠zie go na LCD sta. Klasyczne odbiorniki powoli znikaj z rynku...

A to oznacza ni mniej ni wi璚ej ni powolne zwijanie produkcji firm zwi您anych z "bran膨 kineskopow". Ich pracownicy stoj帷 po stronie konsumenta na pewno sami oczekuj spadk闚 cen nowoczesnych technologii. Jednocze郾ie po鈔ednio trac z tego powodu prac, bo skoro nie ma popytu na klasyczne telewizory to nie ma sensu ich produkowa. Tak my郵 producenci odbiornik闚, a redukuj帷 produkcj dotykaj tym dostawc闚 komponent闚. Jak nie ma produkcji, to nie ma te pracy. To nie jest "widzimisi kapitalist闚" jak pewnie my郵 zwalniani pracownicy - to nie mniej bezwzgl璠ny rachunek ekonomiczny - tytu這wa bolesna lekcja ekonomii.

Nie jestem jednak pewien, czy Ci, kt鏎ych obejm redukcje, potrafi my郵e takimi kryteriami...


PS.
Pracuj w bran篡 komponent闚 kineskopowych, mimo 瞠 zajmuj si w niej informatyk...
 
1 , 2

ostatnie komentarze...
Od 2004 :)